Prace na arką trwają. Noe, jego synowie oraz upadłe anioły pracują w pocie czoła, a monumentalny szkielet okrętu rośnie w oczach. Z czterech stron świata nadciągają wszelkie stworzenia: ptaki, owady, gady, a także ssaki, w tym ten najniebezpieczniejszy - żądny krwi człowiek. Nabrzmiałe deszczem chmury kłębią się coraz niżej, zwiastując rychły koniec... 

Kiedy dwa tygodnie temu kończyłem lekturę pierwszej części "Noego...", nie mogłem doczekać się kontynuacji. Miałem ogromne nadzieje co do tego, że druga okaże się taka sama, a nawet lepsza. Szczerze powiedziawszy otrzymałem coś podobnego, lecz nieco gorszego. Na myśli mam to, że zarówno sławny reżyser, jak i też scenarzysta, okazali dość mały wkład w opowieść o Noem. Moje pierwsze wrażenie było następujące - "To po prostu zwykła książeczka z obrazkami". Dopiero po dalszej analizie zauważyłem, że jest to komiks na wysokim poziomie. Epickie rysunki Henrichona doskonale wprowadzają czytelnika w klimat czasów głównego bohatera, to dzięki nim, na własnej skórze, czujemy suszę, czy też pierwszy deszcz. Tekst to standardowe, komiksowe krótkie dialogi, lecz nie są to oczekiwania warte ceny czterdziestu złotych. 

"Zgładzę ludzi, których stworzyłem, z powierzchni ziemi..."  Księga Rodzaju (6.7)

Cieszę się, że autorzy zrobili z "Noego..." pewne uzupełnienie biblijnej opowieści i uważam, że wyszło im to świetnie. W dzisiejszych czasach ludzie nie mają czasu na Biblię i sięgają po coraz to głupsze pozycje, ale dzięki serii komiksów, które proponuje nam Wydawnictwo Sine Qua Non, to się zmienia. W drugiej części ujrzymy między innymi budowę arki oraz niezwykłą dbałość o to, aby każde stworzenie, które chodzi lub pełza po ziemi odnalazło parę. Według mnie wszystkie opowieści to najlepsze komiksy jakie dotychczas można znaleźć na polskim rynku.  Podsumowując. "Wszystko, co pełza po ziemi" to kontynuacja bestsellerowego komiksu "Noe. Za niegodziwość ludzi", który powstał na podstawie szkicu do scenariusza filmu "Noe. Wybrany przez Boga". Jego autorzy nie spoczywają na laurach i ostro biorą się do roboty, tworząc to nowe opowieści. Mimo dość wysokiej ceny, nie jest to ot tak prosta historyjka, to pozycja obowiązkowa dla każdego fana gatunku w każdym wieku.
 
Liczba stron: 77
Gatunek: fantasy (komiks)
Cykl: "Noe"
Tom: 2
Tytuł oryginalny: "Noe. Et tout ce qui rampe"
Oprawa: twarda
Wydawnictwo: SQN
Ocena: 4+/6
Cena detaliczna: 36,90 zł

Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu SQN



                                                 ___________

Dawno nie było drobnych ogłoszeń i lekko się stęskniłem. Pierwsza sprawa, w przerwę świąteczną (lub majową) zamierzam chwycić za kamerę i nakręcić wideorecenzję, nie wiem jak to wyjdzie, ale trzymajcie kciuki! Rzecz druga, to kolejna zapowiedź, a mianowicie mam na myśli premierę czwartego sezonu "Gry o Tron". Na facebooku po każdym odcinku pojawi się krótkie jego omówienie. Już dzisiaj możecie się go spodziewać. Sprawa "namber fri" - zgłosiłem się do Ebuki - konkursu dla blogerów książkowych. Jeżeli chcecie na mnie zagłosować, szczegóły znajdziecie na pasku dodatków na samej jego górze. Pozdrawiam! Michał